Top 6 Meest Populaire Estée Lauder Merken & Bedrijven

Het innovatieve cosmetica bedrijf Estée Lauder is opgericht in 1946 en is in de hele wereld bekend als producent van huidverzorgings-, make-up- en geurproducten. Maar behalve hun eigen merk zijn zij ook eigenaar van meer dan 20 andere merknamen.

De 6 Meest Populaire Estée Lauder merken en bedrijven van deze Amerikaanse multinational hebben te maken met persoonlijke verzorgingsproducten voor hem en haar. Benieuwd welke producten van Estée Lauder het meeste succes boeken? Lees hier onze TOP 10!

1. Aramis

Aramis

Aramis van Estée Lauder is een lijn van verzorgings- en geurproducten voor mannen, ontwikkeld In 1963. In 1964 werden de eerste producten van deze lijn op de markt gebracht. Het was de allereerste geur voor mannen die in de warenhuizen werd aangeboden.

En met langdurig succes! Estée Lauder heeft voor de ontwikkeling en marketing van deze eerste mannengeur behoorlijk wat prestigieuze prijzen ontvangen van de zakelijke en financiële redacteuren. In 1967 kreeg Estée Lauder de titel ‘Outstanding Women in Business in Amerika’.

Door de jaren heen heeft Aramis zijn klassieke aantrekkingskracht weten te behouden. De Aramis Fragrance and Grooming-collectie straalt een tijdloze, klassieke mannelijkheid en verfijning uit. Het product heeft vandaag de dag een eigen vermogen en staat op een top tien notitie op de wereldwijde merken ranglijst. De Aramis-lijn is nog steeds een van de best verkochte producten in de categorie huid- en haarverzorging voor mannen van The Estée Lauder Companies.

De meest populaire producten uit deze lijn zijn de Aramis Classic eau de toilette en de Aramis Classic Aftershave.

2. Clinique

Clinique

Estée Lauder vroeg in 1963 aan een vooraanstaande dermatoloog om een speciaal schoonheidsproduct te ontwikkelen met als doel om een mooiere huid te creëren. In 1967 werd het merk ‘Clinique’ geboren.

De missie van Clinique is altijd geweest om de meest veilige en effectieve formules aan te bieden in eenvoudige dagelijkse verzorgingsroutines. Gebruiksgemak en resultaat staan hierbij centraal.

De producten uit de Clinique-lijn van Estée Lauder bevatten géén chemische conserveringsmiddelen, geen hormoonverstorende ftalaten en geen toegevoegde geurstoffen. Het gaat om pure huidverzorging, ontwikkelt door een dermatologisch in-huis laboratorium. Het product is volgens zeggen uitvoerig getest op werking en allergieën.

In 1976 bracht Estée Lauder in de Clinique-factory een aparte productlijn voor mannen met de subtitel “Skin Supplies for Men”. Hiermee was het het allereerste cosmeticabedrijf voor vrouwen dat een tweede lijn voor mannen introduceerde. De Clinique producten worden nog steeds goed verkocht en zijn het twee na belangrijkste product in The Estée Lauder Company.

Clinique wordt momenteel in 107 landen verkocht. Elke 5 seconden wordt er ergens in de wereld een product van Clinique verkocht.

Meest populair zijn de Dramatically Different als vochtinbrengende crème, Even Better als gezicht foundation en Moisture Surge, een gezond voedingsmasker voor het gezicht en tere delen.

3. Origins

Origins

In 1990 lanceerde Estée Lauder de Origins lijn. In de tachtiger jaren ontstond meer inzicht omtrent de problematieke vervuiling van onze Aarde. Mensen werden steeds meer milieubewust. Estée Lauder had deze trend al vroeg door en bracht in 1990 het merk “Origins-lijn. Origins was het allereerste wellness-merk in de Amerikaanse warenhuizen.

Het merk werd gepromoot als een product van alleen natuurlijke ingrediënten van de hoogste kwaliteit. En, om het nog eens extra duidelijk te maken dat Origins het goed bedoeld, wordt van een klein gedeelte van de winst.

Bestanddelen die voorkomen in nagenoeg alle verzorgingsproducten zoals parabenen, ftalaten, propyleenglycol, formaldehyde, SLS, minerale olie, petrolatum, paraffinum, DEA, polyethyleen parels en bepaalde dierlijke ingrediënten werden uit de productie verwijderd (behalve dierproefvrije honing en bijenwas), en vervangen door niet-giftige, 100% vegetarische, natuurlijke ingrediënten.

Ook de verpakkingen zijn sober en milieubewust ontworpen. Als extra stimulatie voor de verkoop en heeft Origins de belofte gemaakt een percentage van de winst te gebruiken voor het aanplanten van duizenden nieuwe bomen over de hele wereld.

De twee best verkochte producten van Origins zijn de GinZing TM Olievrije en Energieverhogende Gel Moisturizer,, en de TM Anti-Aging Power Serum.

4. D K N Y

D K N Y

De in 1948 geboren modeontwerpster Donna Karan is een belangrijke naam in de Amerikaanse mode. Haar iconische en innovatieve kledingontwerpen zijn nog steeds actueel en van invloed op jonge ontwerpers.

Donna Karan International Inc. heeft in 1992 een aantal merken in licentie moeten geven aan The Estée Lauder Company, om faillissement te voorkomen. De producten in deze samenwerking zijn uitgebracht onder de naam D N K Y, wat staat voor Donna Karan New York.

D K N Y produceert huidverzorgingsproducten, geuren, schoonheids- en schoonheid gerelateerde accessoires en cosmetica. Net zoals de stad die ten grondslag staat voor de geuren en producten van D N K Y, worden alle D K N Y-producten gekenmerkt door originaliteit, individualiteit en speelsheid.

Doelgroep is de moderne, zelfverzekerde vrouw met een veelzijdige levensstijl en inmiddels heeft D N K Y wereldwijde bekendheid gekregen als een absoluut eigentijdse lifestyle krachtpatser met dynamische producten, zoals je mag verwachten van New York.

De best verkochte producten van D N K Y zijn de eau de parfum voor dames met de naam Be Delicious (waarvan wereldwijd elke 2 minuten een flesje wordt verkocht!), en de eau de parfum D N K Y Original Woman.

5. Tom Ford Beauty

Tom Ford Beauty

De in 1961 in Texas geboren Tom Ford had al vroeg veel uiteenlopende interesses. In zijn jonge jaren volgde hij verschillende acteercursussen, maar eenmaal in de studententijd aangekomen besloot hij een opleiding tot binnenhuisarchitect te volgen. Drama zat hem in het bloed.

In 1994 kreeg Texas Tom een baan als Creative Director voor het belangrijke modemerk Gucci. Hij wist Gucci een nieuwe boost te geven door verschillende Gucci klassiekers in een modern jasje te steken. Ook het merk Yves Saint Laurent kreeg van hem een zeer succesvolle make-over. In 2001 ontving Ford de VH1/Vogue Award, als zijnde de beste internationale ontwerper in New York.

Ford verliet de Gucci Group in 2004. Hij wilde als filmregisseur aan de slag, maar in 2005 tekende hij een contract met Estée Lauder. Het begon met zonnebrillen, maar al snel kwam er ook een make-uplijn met de naam Tom Ford Beauty.

De Tom Ford Beauty cosmetica collectie heeft als doelgroep de snelle, moderne, geslaagde, seksuele carrière man of -vrouw, die met beide benen op de grond staat en zich wil onderscheiden van de rest. Hij was de eerste die verschillende unisex geuren op de markt bracht, waarbij zoals altijd glamour en seksualiteit hoog in het vaandel staan.

De best verkochte producten van de Tom Ford Beauty lijn zijn de

2006 verschenen geur Black Orchid, de in 2007 uitgebrachte Private Blend Collection van 12 uniseks geuren, en de in 2011 gelanceerde Tom Ford Beauty-kleurencollectie.

6. Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger

De in 1951 geboren Tommy Hilfiger groeide op in New York. Van jongs af aan toonde hij interesse voor de verschillende muziekstijlen en de daarbij behorende popcultuur. In 1969 opende hij zijn eerste kledingzaak in New York met de naam ‘The Peoples Place”.

Op zijn 26ste was hij eigenaar van 7 winkels, waarin schoolgaande jeugd zijn doelgroep was. In 1995 werd Hilfiger door ‘the Council of Fashion Designers of America’ verkozen tot ‘Menswear Designer of the Year’.

in 1993 tekende Tommy Hilfiger een contract met The Estée Lauder Companies. De geuren van Tommy Hilfiger zouden de geur van de nieuwe Amerikaanse stijl vast moeten leggen en is bedoeld voor degenen die dagelijks naar hun werk gaan en druk zijn om hun dromen waar te maken.

De best verkochte producten zijn de Impact Eau de Toilette, de Tommy Eau de Toilette, en de Tommy Girl Eau de Toilette

Wat vond je van dit artikel?

Top 7 Meest Populaire Dansstijlen Van Dit Moment

Top 10 Meest Bekende Kinderboekenschrijvers Aller Tijden