De klantenservice van PlayStation is op meerdere manieren te bereiken. Je kunt hiervoor het beste gebruik maken van de PlayStation Online Assistant.
Met deze dienst van PlayStation kan je online al je vragen stellen.
Het gebruik maken van deze dienst kent wel enkele haken en ogen. Zo is het zaak dat je een account bij PlayStation aan gaat maken.
Met dit account kan je vervolgens inloggen, waarna je contact op kunt nemen met PlayStation.
Inhoudsopgave
Mogelijkheden om in contact met PlayStation te komen

PlayStation is niet alleen via PlayStation Online Assistant te gebruiken, maar ook via andere contact kanalen. Zo kan je van de volgende kanalen gebruikmaken:
- Telefoon: het is mogelijk om telefonisch contact met PlayStation op te nemen. Je kunt hiervoor bellen naar 020 709 5025.
- Facebook: het is ook mogelijk om via social media contact met PlayStation op te nemen. Je kunt via de Facebook pagina van PlayStation een bericht sturen, waarna je (hopelijk) snel een reactie ontvangt.
- Support systeem: tot slot is het ook mogelijk om gebruik van het speciale support systeem van PlayStation gebruik te maken. Dit is een online systeem waarin heel veel vragen én antwoorden opgenomen zijn. Grote kans dat je je vraag in dit overzicht naar voren ziet komen. Je kunt dan direct bekijken wat het bijbehorende antwoord is.
Is het makkelijk om in contact met PlayStation te komen?
Nee, het is niet altijd even makkelijk om in contact met PlayStation te komen. Zo is het goed om te weten dat al het contact met PlayStation in het Engels verloopt.
Mocht je deze taal niet al te goed machtig zijn, kan dit voor een probleem zorgen.
Tevens moet je rekening houden met behoorlijke wachtrijen. Zeker als je telefonisch contact neemt, moet je rekening houden met een flinke wachtrij.
De ervaring leert dat het via Facebook ook enige tijd kan duren voordat je antwoord op je vraag krijgt.
Wat zijn de openingstijden van de klantenservice van PlayStation?

PlayStation is van maandag tot en met zaterdag telefonisch bereikbaar. Op werkdagen is de klantenservice bereikbaar van 09.30 tot 19.30 uur.
Als je op zaterdag contact met PlayStation op wilt nemen, kan je tussen 10:00 en 17:00 uur bellen.
Houd er rekening mee dat het bellen naar PlayStation niet gratis is. Je betaalt namelijk de gebruikelijke belkosten die je altijd moet betalen als je een belletje pleegt.
Een en ander is uiteraard afhankelijk van het telefoonabonnement dat je hebt afgesloten.
Sony klantenservice
Wist je dat PlayStation een product/merk van Sony is? Mocht je op geen enkele manier het juiste antwoord ontvangen, dan kan je altijd nog contact opnemen met de klantenservice van Sony.
Hiervoor kun je bellen naar 020 346 9524. De klantenservice van Sony is elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur.
Hulpmiddelen en handleidingen van PlayStation

PlayStation weet uit eigen ervaring dat zij veelvuldig dezelfde vragen binnenkrijgen.
Om al deze vragen in één keer te kunnen beantwoorden, hebben zij een uitgebreid online support-systeem ontwikkeld.
Dit systeem is te vinden via de website van PlayStation. Als je in dit systeem terechtkomt, kan je je eigen vraag intypen. Het systeem van PlayStation gaat direct op zoek naar vergelijkbare vragen.
Als er een vergelijkbare vraag in het systeem te vinden is, krijg je deze vraag én het antwoord direct te zien.
Dankzij dit support-systeem kan je op een laagdrempelige manier contact opnemen met PlayStation. Bovendien hoef je hier niks voor te betalen; deze dienst van PlayStation is volledig gratis.
Via dit online support-systeem vind je overigens ook allerlei hulpmiddelen en handleidingen. Met dank aan deze hulpmiddelen en handleidingen kan je wellicht al veel vragen voor jezelf beantwoorden.
Je vraag stellen op een forum
Heb je op dit moment een vraag over je PlayStation? Je kunt rechtstreeks contact met PlayStation opnemen, maar je kunt je ook wenden tot een van de fora.
Op de fora zijn veel specialisten actief, welke je mogelijk kunnen helpen.
Is het nou zo dat je zelf heel veel van de PlayStation af weet? Dan kan je er ook voor kiezen om je op de fora aan te melden. Door de vragen van andere PlayStation gebruikers te beantwoorden, help je je mede-gamers. Dat geeft ongetwijfeld een voldaan gevoel.
Je vraag stellen aan de verkoper

Heb je een PlayStation 4 of PlayStation 5 bij een webshop gekocht? Mocht je een probleem met je gameconsole krijgen, dan kan je je ook rechtstreeks tot deze webshop richten.
Je hebt immers met deze webshop een overeenkomst gesloten en niet met Sony/PlayStation zelf.
Mocht je van de best mogelijke service voorzien willen worden, kan je het beste je PlayStation bij een grote webshop bestellen.
De bekende webshops in ons land hebben inmiddels bewezen dat zij de juiste service (kunnen) verlenen.
Al met al heb je voldoende mogelijkheden om contact op te nemen. Onthoud in ieder geval dat het contact met PlayStation zelf altijd in het Engels verloopt.